Dieta przekłada się na sukces zawodowy

Jednym z kluczy do sukcesu w sporcie bez wątpienia jest dieta. Zapewne niejeden młody adept futbolu zadaje sobie pytanie, jak odżywiają się profesjonalni piłkarze, by być w jak najlepszej formie i kondycji w trakcie meczów, a także dawać z siebie jak najwięcej na treningach.

Podstawą diety skrojonej dla piłkarza na pewno jest ograniczenie szkodliwych dla zdrowia i fizycznej sprawności węglowodanów prostych (cukrów), które w największej ilości występują w mleku, a co za tym idzie również i w czekoladzie, jogurtach smakowych, sokach owocowych, czy też w piwie. Warto więc zadbać, by usunąć ze swojego jadłospisu pozycje bogate w cukry.

Ponadto podobnie należy postąpić w przypadku produktów skrobiowych do których należą wszelkie ziemniaczane wytwory, takie jak np. frytki. Ponadto do grona węglowodanów złożonych należy ryż, płatki zbożowe, pieczyw pełnoziarniste, warzywa skrobiowe jak np. fasola, czy też kukurydza. Dodatkowo powinniśmy porzucić wszelkie szkodliwe słodziki, takie jak np. sacharyn lub aspartam i zrezygnować z deserów, które są kalorycznymi bombami.

Na pewno profesjonalny piłkarz będzie przestrzegał wskazanych wyżej zasad. Zdrowy przepis na sukces z pewnością gwarantuje natomiast dieta bogata w mięso, które np. pod postacią kurczaka jest bogate w białko, niezbędne do zbudowania masy mięśniowej. Piłkarz powinien ponadto spożywać dużo ryb i bogatego w białko i wapń nabiału pod postacią chociażby jajek. Nie należy oczywiście zapominać o warzywach, wśród których najważniejsze spożywanie warzyw zielonych, liściastych oraz warzyw w rodzaju kapustowatych, takich jak np. brokuły.

Chcesz wiedzieć jak wygląda ketoza efekty diety? Zapraszamy po więcej informacji.