Wybierz agencję interaktywną w swoim mieście

Agencje interaktywne – co to takiego?
Agencje interaktywne to określenie , które pojawiło się stosunkowo niedawno. Dużemu gronu ludzi jest kompletnie obce, ale dla tych, którzy dbają o wizerunek swoich firm w sieci jest dobrze znane. Agencje interaktywne rozpoczęły działalność w związku ze wzrostem popularności Internetu, a także możliwościami, jakie zaoferował on przedsiębiorcom w zakresie marketingu. Początkowo miały one pełnić rolę jedynie agencji reklamowych, jednak niebawem zmieniły kurs w kierunku programowania. Chcąc stworzyć definicję agencji interaktywnej trzeba by przede wszystkim powiedzieć, że jest to firma specjalizująca się w prowadzeniu strategii kreacji wizerunku przedsiębiorstw w Internecie na podstawie założeń przedstawionych przez klienta. Jednym słowem lansuje firmę i kreuje jej markę w sieci, a także wspiera jej działania.


Czym zajmują się agencje interaktywne?
Do najpopularniejszych działań agencji interaktywnych należy opracowywanie i tworzenie serwisów www, sklepów internetowych oraz portali społecznościowych, a także ich pozycjonowanie. Strona internetowa to obecnie podstawowe ogniwo działania każdej firmy. Jest doskonałym źródłem informacji o przedsiębiorstwie, a także o ofercie, produktach, towarach, czy usługach. Jeżeli posiadamy nowoczesną i dobrze wypozycjonowaną stronę www, będzie bardzo łatwa do odnalezienia w Internecie, trafi więc na nią wielu, bardzo dużo odwiedzających, czyli potencjalnych klientów. Głównym celem działań pozycjonerskich jest upowszechnianie marki danej firmy w Internecie pod określonymi frazami, czyli hasłami, związanymi z działalnością, którą ta firma prowadzi. Bardzo ważne jest, aby promując lokalne przedsiębiorstwo wpisać w słowach kluczowych nazwę miejscowości, na terenie której się działa np. agencje interaktywne Kraków. Zasadniczym działaniem dla promowania marki w sieci jest także kierowanie kampaniami reklamowymi. Wysoka pozycja firmy jedynie w wynikach wyszukiwania to niestety zbyt mało. Dlatego też agencje interaktywne często tworzą dla firm kampanie autorskie, choć od jakiegoś czasu modne stały się kampanie wykorzystujące media społecznościowe jak np. facebook. Innym ważnym zadaniem agencji interaktywnych jest tworzenie sklepów internetowych, oraz systemów, umożliwiających internautom podejmować w sieci działania takie jak zakupy, sprzedaż itp. Kolejnymi poczynaniami , jakie biorą na siebie agencje interaktywne jest hosting. Polega on na udostępnieniu klientowi miejsca na serwerze w celu utrzymania tam strony www, portalu czy oprogramowania internetowego. Nie posiadając własnego serwera, możemy skorzystać z oferty hostingowej agencji interaktywnej i wynająć miejsce na jej serwerze.


Katalogowanie stron www
Nierzadko zdarza się, że agencje posiadają, zakładają własne katalogi stron. Katalog stron jest to zbiór stron internetowych, zwykle pogrupowanych tematycznie, którego celem jest promowanie tych stron w Internecie. Katalogowanie może odbywać się automatycznie, ale może być także wykonywane ręcznie. Prowadzony przez agencje interaktywne katalog zazwyczaj jest płatny, musimy zatem wnieść opłatę za wpisanie do niego naszej strony www. Opłata za zamieszczenie wpisu może być pobierana jednorazowo lub abonamentowo za określony czas. Istnieją także bezpłatne katalogi stron, gdzie opłata nie jest w ogóle pobierana. Czasem zdarza się, że agencje interaktywne prowadzą tak zwane katalogi moderowane. Każda strona przed wpisaniem do tego typu katalogu jest dokładnie sprawdzana pod kątem kryteriów zawartych w regulaminie katalogu. Można wyróżnić również katalogi niemoderowane, gdzie automatycznie dodawany jest odnośnik do strony klienta.
Jak przedstawiono powyżej agencje interaktywne podejmują ciąg działań, aby poprawić widoczność klienta w sieci. Usiłują kreować profesjonalny wizerunek, publikując w sieci wartościowe treści, które promowane są wieloma kanałami komunikacyjnymi, trafiając w końcu do sprofilowanych odbiorców. Agencje, które świadczą najszerszą skalę usług, określane są jako agencje full-service. Działalność agencji interaktywnych opiera się na tych samych fundamentach jak innych firm wykonujących usługi. Ich oferta skierowana jest do każdego przedsiębiorcy niezależnie od branży i wielkości firmy. Często zdarza się, że z ich usług korzystają również osoby prywatne. Agencji interaktywnych nie powinno się mylić z agencjami public relation, których podstawowym zadaniem jest prowadzenie działań z zakresy E-PR. Obie agencje, mimo zbieżnych, zbliżonych celów, posługują się różnymi narzędziami i metodami działania.
Internet, jako największe z mediów, pozwala firmom dotrzeć do ogromnego grona prawdopodobnych przyszłych klientów. Największe możliwości wykorzystania sieci dają właśnie agencje interaktywne, przyczyniając się do rozwoju i poprawy wizerunku firmy. Ich rola w działalności firm jest nieoceniona i ciągle rośnie. Wraz z rozwojem technologii i przeróżnych dziedzin informatyki z pewnością pojawią się nowe możliwości, które będzie można wykorzystać do lansowania przedsiębiorstw w sieci. Przyszłość firm to działalność w Internecie, a agencje interaktywne muszą je w tę przyszłość jak najlepiej wprowadzić.
Jeśli chcecie znaleźć agencję interaktywną, która zajęłaby się promowaniem Waszej firmy, warto zajrzeć na stronę www.agencje-interaktywne.com. Znajduje się tam czytelny katalog agencji interaktywnych. Agencje są pogrupowane według miast, w których działają, ale także można wybierać je, zgodnie z układem alfabetycznym. Wybór jest naprawdę ogromny, a wyszukiwanie bardzo proste. To świetne miejsce dla tych, którzy są na początku swojej przygody z aktywnością firmy w Internecie.